Forumindex Allmänt Generella frågor och tips - MC relaterat Värmeslag

Här lägger vi frågar av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Re: Värmeslag

Hugeda mej ! Nu börjar det bli oseriöst . För min del får du ha vad du vill . Hoppas att det går bra . Håkan
InläggKovlingen
2010-07-29/15:22
Användarvisningsbild

Kovlingen skrev:.... Nu börjar det bli oseriöst ....
F-n vet vad som är seriöst i den här tråden - ibland undrar man om någon bara retas......
/// Gunnar Elmgren
K1200GT-06
F650GS Twin-08
F650GS-02
K100-84
R26-59
InläggGunnar Elmgren
2010-07-29/15:43
Användarvisningsbild

Gunnar Elmgren skrev:
Kovlingen skrev:.... Nu börjar det bli oseriöst ....
F-n vet vad som är seriöst i den här tråden - ibland undrar man om någon bara retas......
Jag har funderat i samma banor ;) :) Håkan
InläggKovlingen
2010-07-29/15:54
Användarvisningsbild

Oj, att min lilla blänkare om avvikande klädsmak i värmen var så... Oseriös? O-PC kanske. Nu tillhör jag ju en dumdristig subkultur som koketterar med riskbeteende i dagens trafikmiljö, jag kör hoj. Helt i onödan bara för mitt eget höga nöjes skull. Jag använder hjälm, har körkort, försäkring, hojen besiktigad o i bra skick (personligen bekant med varje skruv o mutter o pryttel o svetsskarv på hojen och jag håller hastighetsgränserna, jo faktiskt. Orsakar min klädstil fler olyckor? Knappast. Svårare skador vid en eventuell olycka? Visst. Men statistiskt sett ligger nog min subsubsubkultur rätt bra till för att inte hamna i olycka till att börja med, med tanke på den löjligt låga försäkringen på långgaffeln. Och som sagt, alla vi hojåkare tar ju rätt höga kalkylerade risker så fort vi ger oss ut i trafiken vare sig vi piskar racehoj, tutar touringlok eller lufsar långgaffel. Nu blev jag ju förtjust i en gammal BMW o kollade därför in detta forum, men då mina personliga åsikter tydligen ligger utanför dom befästa ramarna och upplevs reta övriga välinordnade medlemmar, så tackar jag härmed för mig. Ha'de'gött o kör så de'ryker
Inläggvaquero
2010-07-29/18:02
Användarvisningsbild

vaquero skrev:Nu blev jag ju förtjust i en gammal BMW o kollade därför in detta forum, men då mina personliga åsikter tydligen ligger utanför dom befästa ramarna och upplevs reta övriga välinordnade medlemmar, så tackar jag härmed för mig. Ha'de'gött o kör så de'ryker
Vänta nu lite.... Du sticker ut hakan (och jag tror inte det är omedvetet!) och raljerar över oss "välordnade", som (på rätt goda grunder) tycker att det är vettigt att minimera skaderisken, när man nu envisas med att ägna sig åt en i alla händelser riskfylld aktivitet. Men när Du får mothugg tjurar Du till och "tackar för Dig"? Du gör ju som Du vill (vilket Du med all önskvärd tydlighet redan uttryckt), men det vore verkligen intressant att få ta del av Dina egna (förhoppningsvis väl genomtänkta) bevekelsegrunder för att inte skydda Din kropp så gott det går, om nu olyckan skulle vara framme?
Jag är uppriktigt intresserad av olika tänkesätt, läser gärna det Du skriver och respekterar Din ståndpunkt så länge den är allvarligt menad - men jag kommer sannolikt inte att hålla med. Precis som Du troligen inte kommer att hålla med mig. OK?
/// Gunnar Elmgren
K1200GT-06
F650GS Twin-08
F650GS-02
K100-84
R26-59
InläggGunnar Elmgren
2010-07-29/18:17
Användarvisningsbild

Gunnar Elmgren skrev: Och den dagen Din skicklighet som MC-förare inte räcker till för en sån manöver, så kommer Du verkligen att känna att Du lever. Om du lever alls, vill säga......
Eller som skämtet säger: "Rökare är också människor - fast inte lika länge."
InläggBror Gårdelöf
2010-07-29/19:07
Användarvisningsbild

vaquero skrev: "Åsikter är som r*vhål, alla har en o dom stinker" så jag bryr mig inte. Ha'de'gött o kör så de' ryker
I så fall - varför skriver Du på Forum över huvud taget?
InläggBror Gårdelöf
2010-07-29/19:13
Användarvisningsbild

Jag måste nog ställa mig fullt ut bakom Gunnars välformulerade svar.

Vaquero må ha sin fulla rätt att ha en avvikande åsikt och även om ett forum som hanterar särintressen drar väl åsiktsmässigt åt lite enkelriktning så varför gå in på ett BMW-forum och göra ett uttalande som knappast är väntat passera utan mothugg och sedan känna sig så pass trampad på tårna att man lämnar forumet för att man blir bemött - hur tänkte du då???

Nåväl debatt är alltid bra och alla åsikter bör vara välkomna och öppna för ifrågasättande, det är liksom grunden för ett diskussionsforum.

/putte
Pyser runt på en F650GS -10
Inläggputtepj
2010-07-29/22:41
Användarvisningsbild

Nog tycker jag att Vaquero har mycket bra och sunda åsikter! Friheten måste faktiskt värnas till varje pris däruppe i trygghetsnarkomanernas förlovade land.

Enligt min uppfattning är hjälmens huvud(sic!)uppgift att hålla Harry Haffas fingrar borta från bötesblocket. Och mer utrustning än så föreskriver - Gud ske lov - ännu inte svensk lag. Snarare borde även det kravet tas bort fortast möjligt.

Jag hoppas dock att Vaquero är väldigt rädd om sin grönflake Tommy -74, för råkar den ut för minsta lilla stöt, så lär han få sopa upp resterna. Och det vore väl synd på en sådan raritet?

:roll: :shock: ;)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
InläggMarie
2010-07-30/00:59
Användarvisningsbild

Har man inte behov av att skydda sitt huvud, får man väl i alla fall hoppas att man använder knäskydd
- Knäna skall ni väl använda varje dag i alla fall :-D

/putte
Pyser runt på en F650GS -10
Inläggputtepj
2010-07-30/08:20
Användarvisningsbild

FöregåendeNästa